Storyboards & visuals
Vaak worden ze in één zin genoemd, maar er zijn grote verschillen.
Een storyboard verbeeldt het idee van een film of commercial als stripverhaal. Het geeft een indruk aan opdrachtgevers en investeerders. Zij kunnen beoordelen of de film of de commercial er daadwerkelijk moet komen. Opdrachtgevers zijn veelal communicatiebureaus die een voorstel willen presenteren, maar ook retailorganisaties en overheden maken gebruik van storyboards.
Overtuig uw klant! Meer informatie?
Een visual is een schets en dient over het algemeen ook om de klant van een communicatiebureau een beeld te geven van een voorstel. Hier gaat het om posters, p.o.s.-materiaal en flyers, maar ook om totale retailconcepten.
Voorbeelden
- C1000
Storyboard voor commercial over prijsvraag via een computer die in de winkel stond. - Grafik Team
Voor dit Duitse bureau tekende Reinoud een promotiecampagne voor Ost-Friesland. - FP&P
Presentatieschets voor retailconcept van authentieke stoofschotels (‘Met tijd komt smaak’) - Okkinga Communicatie
Presentatieschetsen voor campagne Moneypolish, promotie beleggen, voor de Rabobank.
‘Beleef het water’ was een campagne ter promotie van de provincie Friesland.
Schetsen voor de promotiecampagne voor Schiermonnikoog.
Schetsen voor It Fryske Gea, een promotiecampagne voor de provincie Friesland.